• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Methodeconcept
    • Zo werkt het
    • Onze visie
    • Onze 9 werkvormen
    • Veelgestelde vragen
  • Inhoud
    • Kleuters
    • Klas 1
    • Klas 2
    • Klas 3
    • Klas 4
    • Klas 5
    • Klas 6
    • Combinatiegroepen
    • Implementatie
  • Ervaringen
  • Licentie
    • Probeer 3 weken gratis
    • Licentiekosten per jaar
    • Abonneer op de methode
    • Info over subsidie
  • Heel België Zingt
    • Heel België Zingt
    • Wat is Heel België Zingt?
    • Waarom meedoen?
    • Opnames
    • Het traject
    • Initiatiefnemers
    • Veelgestelde vragen
    • Meedoen
  • Ons team
  • Blog
  • Login
  • Contact

Muziek & Meer Digitaal

muziekmethode voor de basisschool

  • Methodeconcept
    • Zo werkt het
    • Onze visie
    • Onze 9 werkvormen
    • Veelgestelde vragen
  • Inhoud
    • Kleuters
    • Klas 1
    • Klas 2
    • Klas 3
    • Klas 4
    • Klas 5
    • Klas 6
    • Combinatiegroepen
    • Implementatie
  • Ervaringen
  • Licentie
    • Probeer 3 weken gratis
    • Licentiekosten per jaar
    • Abonneer op de methode
    • Info over subsidie
  • Heel België Zingt
    • Heel België Zingt
    • Wat is Heel België Zingt?
    • Waarom meedoen?
    • Opnames
    • Het traject
    • Initiatiefnemers
    • Veelgestelde vragen
    • Meedoen
  • Ons team
  • Blog
  • Login
  • Contact
  • Kleuters
  • Leerjaar 1
  • Leerjaar 2
  • Leerjaar 3
  • Leerjaar 4
  • Leerjaar 5
  • Leerjaar 6
    • Dierendag
    • 1
    • Herfst
    • Winter
    • Lente
    • Zomer
    • Sinterklaas
    • Kerst
    • Nieuwjaar
    • Carnaval
    • Pasen
    • Koningsdag
    • Moeder-vaderdag
    • Liefde
    • Familie
    • Baby
    • Groeien
    • Lichaam
    • Emoties
    • Huizen
    • Natuur
    • Boerderij
    • Kleur
    • Instrumenten
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • Gratis muziekles Sinterklaas
    • Gratis les Maak je eigen rap
    • Gratis les Leer hoe een elektrisch gitaar werkt
    • Gratis les Leer een drumritme drummen
    • Gratis les Ontdek de Blues
    • Gratis les Ontdek Beethoven
    • Gratis les Leer over love songs in de middeleeuwen
    •  
    •  
    •  
    •  

    Samen spreken

    Wat zit er in de koffer?

    Ontdekken

    Wat weet je over dit instrument?

    Ontdekken

    Wat zijn de verschillen tussen akoestische en elektrische instrumenten?

    Luisteren

    LES 1D
    Hoor je een akoestisch of een elektrisch instrument?
    Wat is de naam van het instrument dat je hoort?

    https://muziekenmeer-digitaal.be/wp-content/uploads/2019/04/groep7_les1-1-4_akoestichofelectrisch1.mp3

    Luisterfragment 1

    https://muziekenmeer-digitaal.be/wp-content/uploads/2019/04/groep7_les1-1-4_akoestichofelectrisch2.mp3

    Luisterfragment 2

    https://muziekenmeer-digitaal.be/wp-content/uploads/2019/04/groep7_les1-1-4_akoestichofelectrisch3.mp3

    Luisterfragment 3

    https://muziekenmeer-digitaal.be/wp-content/uploads/2019/04/groep7_les1-1-4_akoestichofelectrisch4.mp3

    Luisterfragment 4

    https://muziekenmeer-digitaal.be/wp-content/uploads/2019/04/groep7_les1-1-4_akoestichofelectrisch5.mp3

    Luisterfragment 5

    https://muziekenmeer-digitaal.be/wp-content/uploads/2019/04/groep7_les1-1-4_akoestichofelectrisch6.mp3

    Luisterfragment 6

    Gratis les Leer hoe een elektrisch gitaar werkt

    16 april 2019

    Geplaatst in: Gratis lessen

    • Home
    • Inloggen
    • Instrumentenlijst
    • Liedjeslijst
    • Leerlijn notenschrift
    • Feedback
    • Heel België Zingt
    • Contact

    Welkom, bezoeker!

    Uitgever

    Tinksel Muziekcreatie
    KvK 17210575
    BTW NL 1654.45.889.B01

    Vraag de gratis proefcode aan

    • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
    • Home
    • Inloggen
    • Instrumentenlijst
    • Liedjeslijst
    • Leerlijn notenschrift
    • Feedback
    • Heel België Zingt
    • Contact

    © Copyright 2017 - 2023 Muziek & Meer Digitaal · Alle rechten voorbehouden

    Materiaal

    • Printversie voorleesverhaal

    Lesbeschrijving

    Lees het voorleesverhaal voor. Zodra Koen de koffer openklikt (in het verhaal) ga je met je muisaanwijzer over de afbeelding. Nu zien de leerlingen wat er in de koffer zit.

    Motivatietip

    Trots stimuleren – Vraag rond of er leerlingen bij zijn wiens vader of moeder gitaar speelt.

    Lesbeschrijving

    Bekijk samen het filmpje.

    Motivatietip

    Verder kijken – Kan een leerling uitleggen wat er met het geluid van een snaar gebeurt in een holle klankkast?

    Materiaal

    • Werkblad akoestisch en elektrisch voor elke leerling
    • Potlood voor elke leerling

    Lesbeschrijving

    Kijk gezamenlijk na. De juiste antwoorden:

    1. Klankkast
    2. Versterker
    3. Versterkt
    4. Versterkt
    5. Geen
    6. Holle
    7. Akoestische
    8. Elektrische

    Motivatietip

    Invloed geven – Laat de leerlingen elkaars werkblad nakijken.

    Lesbeschrijving

    Laat de luisterfragmenten een voor een horen. Doe de opdracht gezamenlijk. Beweeg met de muisaanwijzer over de nummers voor de juiste antwoorden.

    Motivatietip

    Invloed geven – Vraag een leerling naar voren om het goede antwoord aan te klikken. Deze mag vervolgens de beurt geven aan een andere leerling.