Hoe maak je tijd voor plezier?
Je wilt een veilige leeromgeving creƫren voor je leerlingen. Je wilt hen de kans geven om hun eigen talenten te ontdekken en ontwikkelen. Maar je planning zit bomvol.
Waar haal je de tijd vandaan om een sterke muziekles voor te bereiden, die ook nog eens voldoet aan de kerndoelen en een doorgaande leerlijn waarborgt? Waar haal je het vertrouwen in je eigen muzikale vaardigheden vandaan?
Talent wil gezien worden
Lukt het niet om muziekonderwijs op de planning te krijgen, dan krijgen kinderen niet de kans om hun muzikale en creatieve talenten te ontdekken en te ontwikkelen. Hun potentieel blijft ongezien. Daarnaast blijven de verbondenheid en het plezier in de klas op een laag pitje.
Met de 5 plezierprincipes lukt het wel
De clou: als groepsleerkracht heb je de sleutel voor talentontwikkeling in handen. Maar hoe los je het tijdgebrek op, het gebrek aan vertrouwen in je eigen muzikaliteit en het niet precies weten hoe je leerlingen motiveert voor muziek?
Daar hebben we iets slims op bedacht: de 5 plezierprincipes. Bekijk de video om te zien hoe dat werkt.
Competenties leerkracht: 100%
Leerlijn en leerdoelen: 100%
Inhoud: +
Resultaten uit muziekmethode-analyse
Landelijk Kennisinstituut Cultuureducatie Amateurkunst, LKCA, Utrecht
"Het kost me weinig tijd."
Roely Hulsebos
Leerkracht groep 4
CBS de Borgh, Borger
"Ook mijn collega's zeiden:
dit kan iedereen."
Sonja de Pooter
Leerkracht groep 5
GBS de Wingerd, Goes